Jak na obchodování mezi Středním a Blízkým východem?
PodnikáníZvažujete zahájit obchodování se Středním a Blízkým východem? Tento region má svá specifika, s nimiž je vhodné se seznámit.
Obchodování s výše zmíněnými regiony lze jednoznačně doporučit. Oblast Blízkého a Středního východu stejně jako severní Afriky nabízí řadu obchodních příležitostí spojenými s nemalými zisky. Má to ale jeden háček. Trhy ve zmíněných regionech jsou v mnoha ohledech specifické. Co zkrátka funguje na západě, nefunguje na východě. A obráceně.
Politická nestabilita a mentalita tamních obyvatel
Každý, kdo se na Středním či Blízkém východě stejně jako v severní Africe rozhodne podnikat, si musí uvědomit, že to nebude mít snadné. Jeho obchodní aktivity budou ovlivňovat dva hlavní faktory, kterými jsou politická nestabilita a mentalita tamních obyvatel. S odvahou doplněnou o kvalitní produkt a patřičné znalosti ale jeho šance na úspěch budou velmi vysoké. Stačí jen překonat několik překážek.
Co má šanci na úspěch?
V první řadě zapomeňte na většinu evropských obchodních zvyklostí a další detaily jednotného evropského trhu. Nejste totiž v Evropě. Velmi dobře si také promyslete, s čím se v těchto regionech s velmi pružným trhem vlastně budete snažit prorazit. Šanci na úspěch mají produkty každodenní potřeby v domácnostech i průmyslu. Zaujmou ale i výrobky v novém designu, popřípadě výrobky s nějakou přidanou hodnotou (například v použitých materiálech). Máte takový produkt v kapse? V tomto případě směle do toho. A zbytek nechte na specialisty, kteří vám s obchodováním ve výše zmíněných částech světa pomohou.
Využijte odborné poradenství
Zprostředkování obchodu v oblasti Blízkého a Středního východu nabízí například firma Czech Contract. Ta dokonce funguje dvěma směry. Jak pro ty, kteří chtějí své zboží dostat z EU na trhy Středního a Blízkého východu, tak i pro ty, kteří importují ze zemí Středního a Blízkého východu do EU. Na slovo vzatým odborníkem v tomto oboru je pan Asama Hashmy. Ten podnikatelům nabízí přehled, zkušenosti a nezbytné kontakty. Zkrátka vše, co vám nejenom vstup na trhy Blízkého a Středního východu usnadní.