Jak udělat svůj eshop lákavější pro potencionální zákazníky?
PenízeNakupování přes internet je oblíbenou kratochvílí mnoha lidí. Je totiž praktické, rychlé a bez nutnosti kamkoliv chodit. V online obchodech se dá pořídit vše, na co si vzpomenete – od elektroniky, oblečení až po potraviny či knihy. Konkurence je tedy vskutku veliká. Jak se od ní odlišit? Co udělat pro to, aby zrovna váš eshop byl pro zákazníky lákavý?
Otevřená výloha
Zatímco v klasickém kamenném obchodě bývá pro zákazníky většinou hlavní věcí otázka ceny, na internetu je potřeba vzít v úvahu mnohem více věcí. První z nich je vzhled celého eshopu. Ať už si o tom myslíte cokoliv, první dojem je velmi důležitý a rozhoduje o tom, zda si člověk prohlédne nabízené zboží či služby, nebo během pár kliknutí zmizí jinam. Do tvorby webových stránek se tedy rozhodně vyplatí investovat. Eshop musí nejenom působit esteticky dobře, ale také být přehledný, srozumitelný a jednoduchý. Cíl všech zákazníků je totiž nakoupit rychle a bez zbytečných překážek. Složité menu, povinná registrace, nedostatečné popisky či nepřehledné filtrování zboží – to vše může vyústit v jediné. Zákazník odchází. Jestliže sami nejste v této oblasti odborníkem, nechte si poradit od profesionálů z digitálních agentur.
Náš tip: V poslední době stoupá počet maminek na mateřské, které svůj koníček – šití – proměnily na přivýdělek. Abyste mohla prodávat kvalitní výrobky, potřebujete dobrý materiál. Například teplákovina metráž je k dostání například v obchodě www.snovelatky.cz.
Odlište se
Pokud chcete zaujmout zákazníky a vyčlenit se tak z řady průměrných a zapadajících eshopů, rozhodně se vyplatí investovat do grafické stránky. Zároveň však volte spíše jednoduchost – pokud se zákazník v internetovém obchodě nebude moci vyznat, nic si od vás nekoupí. Jednotlivé produkty musí být dobře popsány – nestačí jen název, ale také parametry spolu s obrázkem. Vyplatí se i blog či FAQ, kde můžete zákazníkům odborně proradit. Kvalitní obsah totiž tvoří nedílnou součást online marketingu. Pokud vám psaní nic neříká, nelámejte to přes koleno. Práce odborníka – copywritera totiž může být velkým přínosem. Nezapomínejte také na rychlé vyřízení objednávky a dobrou domluvu s dopravci. Jenom spokojený zákazník se k vám totiž může pravidelně vracet.