5 tipů, jak se chovat k zákazníkům (a vydělat díky tomu více peněz)
PodnikáníVyplatí se v dnešní době řídit podle Baťova motta „náš zákazník náš pán“? Je nezpochybnitelné, že důsledná péče o klientelu přináší ovoce. A také, že loajální nakupující přináší firmě mnohem větší užitek než zbloudilec, který nakoupí jednou a už se nevrátí. Spousta podnikatelů přesto netuší, jak se správně ke klientům chovat a jaká pravidla dodržovat. Udělejme si v tom jasno a podívejme se společně na nejdůležitější aspekty prozákaznicky laděného byznysu.
1. Naslouchejte jim
Ač je to k nevíře, zákazníci jsou taky jenom lidi. Mají vlastní problémy, bývají zmatení při výběru zboží… začněte jim proto více naslouchat a dávejte jim najevo, že vám nejsou lhostejní. Valná většina váš lidský přístup ocení a bez váhání vás doporučí ostatním.
2. Omlouvejte se
Obchodníka, který dokáže uznat chybu, omluvit se a vše napravit, si zákazníci cení mnohem více než někoho, kdo se vymlouvá na okolní svět a nikdy by pochybení nepřiznal. Něco jiného je situace, když za vzniklý problém nemůžete – i tak můžete protistranu politovat a sdělit jí, že vás její potíže mrzí.
3. Mějte přehled o jejich potřebách
Většina obchodníků a poskytovatelů služeb přichází do styku s různými skupinami klientů. Mají individuální potřeby a je vhodné k nim takto přistupovat. Perfektní přehled získáte díky CRM systému, který vám poslouží jako shromaždiště dat a současně i jako software pro řízení projektů.
Zdarma si můžete vyzkoušet třeba eWay-CRM, což je oblíbené české Outlook CRM, které se pravidelně umisťuje mezi nejlépe hodnocenými systémy dané kategorie, a to v rámci celosvětových žebříčků.
4. Berte je vážně
Když na vás zákazník vyrukuje se specifickým požadavkem, nesmějte se mu. Určitě má k tomu pádný důvod. Naopak se mu snažte vyhovět i v nestandardních situacích. Stanete se jeho hrdinou a rád u vás znovu nakoupí.
5. Zůstaňte v klidu
Máte na lince nepříjemného zákazníka, který vás zasypává urážkami? Bůh ví, čím si právě prochází. A ačkoliv nemá právo vybíjet frustraci na vás, pokuste se záležitost vyřešit tzv. s klidem Angličana. Případná hádka by vašemu podnikání neprospěla.